marți, 20 aprilie 2010

Din ciclul: niciodată nu ştii ce reţine şi când ţi le serveşte

Azi avem lecţia de biologie :)
O vreme a fost foarte interesată de paianjeni, întreba de ei, se uita la pânze, le spunea noapte bună seara la culcare.

De ieri a apucat-o pasiunea pentru melci, de două zile facem ture în grădină măcar o dată la cinci minute, să vedem ce mai fac melcii (si avem nişte melci... cam cât jumătate de pumn, deci material didactic este din plin :D). Azi dimineaţă la trezire prima cerinţă a fost s-o îmbrăcăm şi să meargă la melci. Ceea ce a şi făcut, şi nu doar atât, le-a şi cântat şi le-a dansat (pentru înviorare).

Printre explicaţiile legate de melci şi de paianjeni, în cursul discuţiilor dintre ei, Dragoş i-a mai spus că paianjenii sunt arahnide iar melcii gasteropode. Am mai povestit un pic şi despre mamifere şi foarte în treacăt despre insecte.

După-masă citeam o carte cu numere şi era o ilustraţie cu un melc pe o ciupercă.
Ce-i ăsta? mă întreabă.
Melc, răspund io sec.
Nu, ce-i ăsta?
Ăăăăă...
E arahnidă? (poc! fisa)
Nu, e gasteropodă. Paianjenii sunt arahnide. 
Şi ăsta? (arătând spre un iepure).
E mamifer. 
Ca şi noi?
Da!

Şi spre seară, când se apucase să măture prin bucătărie ca să nu meargă la spălat pe dinţi:
Eu fac curăţenie. Deja flutura mătura pe sus. Curăţ pânzele de paianjen. 
Pai alea-s căseţele paianjenilor, lasă-le în pace.
Nu, le curăţ. Mie nu mai îmi plac arahnidele. Deja eram pe sub masă de uimire (şi mândrie, desigur).

Cum să nu ne vină să murim de mândrie? :)

6 comentarii:

alina spunea...

Bravo, mai, ce tari sunteti!! :)) Voi mai ales, ca i-ati povestit totul in termeni stiintifici. Io abia mai imi aduc aminte chestiile astea, darmite sa le mai invat si pe ele ... ! :DD

Ralu' spunea...

Lasa ca nici io nu-mi prea aduc aminte, ma invata Dragos si pe mine :))

ralus spunea...

bai, ma intreb cum ati ajuns voi sa le clasificati?
fatuca asta e si frumoasa si desteapta si artista! noroc sa aiba ca mandri... aveti cu ce, ba!

brishtara spunea...

:)) De arahnide stiam dar de ...cum ziceati ca le spune :))...:))

Si eu as mindra ca uleiul :)

brishtara spunea...

Ai o floricica lamine pe blog. Am uitat sa te anunt. daca iti face placere ...poti trece sa o iei :)

Ralu' spunea...

@Ralus - nu io, nu io, ca nu le stiu prea bine :D D. e mare amator si cunoscator intr-ale biologiei.

@Lore - multu, am vazut, iau cu placere!