marți, 22 februarie 2011

HSM (îd) - I!



Diana a pus punctul pe i. Sau degetul pe rană. Mă rog, a făcut ea ceva, de bine. Că un grup de suport nu strică niciodată. M-a mai mobilizat ea o dată, anul trecut, însă mai trebuie. Iarna trecută am reuşit să dau jos una-alta, dar mai este.

Dar s-o luăm sistematic (cât se poate, că se pare că nu-s prea capabilă de multă coerenţă acuma. Săptamânile astea, mai bine zis; încă aştept apele liniştite, deci nu daţi cu pietre dacă nu pricepeţi nimic, există şanse mari să nu pricep nici eu).

În vremurile bune (de mult apuse si tare scurte, din păcate), arătam ok şi pe placul meu. Apoi m-am pus pe trai bun :)). Culmea am atins-o în sarcină, evident. În luna a noua ajunsesem pe la 82 (unde-i omuleţul care roşeşte? Că la 1,60 cât am eu...). De o parte din kilograme am scăpat după naştere, însă cum mă ataşasem de ele, le-am adus repejor înapoi.

Iarna trecută m-am motivat însă ceva de speriat şi în câteva luni am reuşit să dau jos vreo 12 kilograme. Întâi am redus porţiile (şi s-a văzut imediat), apoi am încercat să controlez puţin mâncatul compulsiv (de stres, de plictiseală, de bucurie, de tristeţe, de tot ce vreţi). Anul trecut am fost destul de activă, am avut o perioadă lungă în care m-am tot dus la sală (cam pana-n toamnă, de fapt).

Am recăzut un pic apoi (no, iarna se fac depozitele, nu? Cumva tre' să supravieţuim şi noi), adica am mai lasat vreo 2 kilograme inapoi. De-o lună am început să mă motivez încet-încet şi să mai fac o treabă la fel de bună ca anul trecut. Deşi, dacă e să fiu sinceră, ar mai fi, de-acum, cam 15 de dat jos. For good, se-aude?

Cum o să fac asta? Păi o să încep ca şi anul trecut, cu reducerea porţiilor şi controlul "poftelor". Cândva probabil o să mă apuc iarăşi de sport (deşi fantazez la o bandă de alergat acasă). În ultima vreme am mers destul de mult pe jos, chiar a început să-mi placă. Dacă mai scumpesc aştia mult motorina, prevăd c-o să-mi placă din ce în ce mai mult.

Încerc să nu mă obsedeze asta, las cântarul de-o parte (oricum daca-i să am rezultate, o să le vad eu repede pe haine). Încă nu ştiu exact cum o să fac, vreau să mă lansez în prăjiturit/bucătărit mai serios, pentru alţii mai leneşi :P. Probabil o să am nevoie de un degustător :)) Dar toate la vremea lor. Cred că foarte mult contează starea de spirit. Dacă nu mă stresez că am gustat crema X (care oricum iese super, că doar mă pricep :P) nu cred că o să conteze aşa mult.

Să scadă kilogramele, deci!

8 comentarii:

Anonim spunea...

M-am amuzat mult....ai tu un fel de-a spune cate una,cate alta.Intamplarea face ca azi sa fie si prima mea zi de dieta de-adevaratelea,pe care chiar am reusit sa o tin pana acuma seara.Spune tu,destinul asta......ca azi chiar nu ne-am vorbit :) Si nu te preocupa de degustatori.Sigur ai doi.
Mari.

Augustin Moga spunea...

Degustător de prăjituri?!? Holly shmoke! Unde-mi depun CV-ul? :-)

---

După cum m-am mai lăudat şi prin alte locuri :), anul trecut am fluctuat şi eu binişor cu kilele.

Când le-am dat jos am făcut următoarele: alergat în fiştece seară (început cu fo' doi km şi crescut, treptat, până pe la opt), dulciuri ioc, pâine ioc, carne ioc, în schimb mâncat orice cantităţi de fructe şi legume (nu însă noaptea, după alergatul de seară (care se-ntâmpla pe la 9-10 PM or so)). Am reuşit să mă ţin de asta fo' trei luni de zile.

Când le-am pus la loc, căci le-am pus pe toate, am făcut ceea ce ştiu să fac cel mai bine: mâncat dulciuri. (Plus multe altele, pe lângă.) Şi-am renunţat la alergat. Din păcate.

---

Oricum o sucesc, mie unu-mi iasă că kilele sunt o combinaţie de time management (sport) şi will management (dietă). Şi la nicicare din astea nu am un istoric grozav. Ceea ce nu-ţi doresc şi ţie :-).

Baftă!


ps/ Din alt serial: Do you love Mondays? :)

Teodora spunea...

Ralu', curaj!!!
orice metoda poate da rezultate, atita vreme cit tu te simti bine cu ea

scufi spunea...

hm...poate mi-oi primi niste scatoalce dar eu am tinut o minunata cura de slabire. se cheama cura in 13 zile si o gasesti pe google. nu m-am mai ingrasat dupa ce am tinut-o. am tinut numai 6 zile ca n-am fost in stare de mai mult si am slabit cam 5 kg.
acum m-am educat un pic adica: fructele le mananc ca masa separata (in general masa de dimineata), niciodata fructe seara, si mesele sunt (un pic) disociate. adica incerc sa nu combin prea multe grupe de alimente. si cel mai important zic eu: mananc numai cand mi-e foame si mananc pana ma satur. nici o lingura peste, deci portii mai mici
Bafta si sper sa ne vedem in BM amandoua niste silfide :)

diana spunea...

Deci tu atunci ai dat jos 10? Moooaaa, deci chiar poti :D

Ralu' spunea...

@Marinela: pai pe voi ma bazez deja, da? Jos kilogramele!

@Augustin: hehe, pai n-am vazut io ce-ai tu de degustat pe-acasa??? Da' primim oricand aplicanti, vorba ceea, cu cat mai multi, cu atat mai bine! Stay tuned ;)
La mine alergatul nu tine, decat maxim pe banda. Prin oras/ parc nu ma vad. Poate peste 10 kg :D
Asa. Si mondays suck :D

@Teo; curaj right back at you :)

@Scufi: aia incerc si eu, sa ma educ. Aia 7 ani de-acasa :))) (intr-ale mancatului, ca-n rest ii am :P).

@Diana: da, mai, 10! De fapt 12, da' 2 se anuleaza cu alea puse inapoi :)) Deci se poate, io tot aia zic (si sper).

RA spunea...

hei Ralú, eu personal nu ma pot lauda cu vreo tehnica inauca sau mai stiu eu ce....am un exemplu care place mie :)) . o prietena a slabit 20 kg....ideea de baza era fiecare masa sa nu fie mai mare (cantitativ) de un pumn de-al ei, al tau in cazul de fata :). si ea a mancat mancare buna,adevarata adica, dar orice....fara retineri. ce stiu sigur e ca dietele de cateva zile nu tin...asa ca, disciplina si pumnul :)) forever :)) nu stiu, da zic :) te pup

ralus spunea...

nu am sfaturi, doar pupici.
mancatul compulsiv e o problema reala si "constructiva". o am si io!