luni, 17 octombrie 2011

Bucataria romana - gustul lumii antice

Dupa cum spuneam, ne-am pus pe culturalizat intensiv si bifam toate vernisajele, mai ales cele care suna interesant chiar de pe invitatie.

Vineri am fost din nou la Muzeul de Istorie, pentru a vedea reconstituirea in detaliu a unei bucatarii romane. Singura parte mai putin ok la vernisaje e inghesuiala, cine merge cu copiii prin diverse locuri stie cum e cand tre' sa fii in alerta si sa reactionezi la cel mai mic semn de plictiseala, pentru ca situatia sa nu escaladeze si sa regreti instant ca ti-ai uitat teleportorul acasa :D

Am ajuns inainte sa se aglomereze prea tare si am apucat sa vizitam (si sa fotografiem) pe indelete, de data asta fara Oana, care era ocupata cu pusul ultimelor detalii la punct. Alla s-a linistit totusi cand a vazut-o aparand imbracata in haine corespunzatoare (si a remarcat ca romanii aveau fibule - sau, cum le-a spus ea, agrafele de tinut haina, pe care i le prezentase Oana la vernisajul trecut, cel cu celtii).






Prezentarea n-a fost lunga, am rezistat cu Alla cu succes si chiar m-a mai intrebat cate ceva in timp ce domnii astia de la muzeu vorbeau (bine, la un moment dat m-a intrebat si cand se termina :D).

Odata expozitia vernisata, am mai dat un tur prin bucatarie si apoi am urcat pe terasa pentru adevarata atractie, si anume degustarea. Bucatele asteptau frumos aranjate in vase de lut, ademenind cu arome si culori. Am baut un vin cald cu smochine si miere, iar Alla un nectar in care am identificat prune, nuci macinate si ceva miere, fooooarte gustos! De mancat am mancat niste branza condimentata, niste cartofi pe care i-am crezut pe rand sfecla, napi, telina (romanii n-aveau cartofi, da' astia de la firma de catering au promis ca o sa fie de nerecunoscut), Dragosh a testat ceva porc in frunze de dafin si niste pulpe de pui, de care a spus ca au fost foarte aromate si gustoase, iar la desert am incercat niste prune cu nuci si miere. Buuun! Mai vrem!



Pentru anul viitor se pare ca o sa se organizeze o expozitie despre Egiptul antic. Sper ca n-o sa mancam pisici :D

7 comentarii:

eu Caleb spunea...

Te-ai interesat înainte să mergi ce aveau romanii în alimentație?

Anonim spunea...

Toate oalele sunt goale :( Vreau poze cu mancarea daca tot nu am ajuns la expozitie.

Miha.

Ralu' spunea...

@euCaleb: Nu, trebuia?:P
@Miha: Care goale? UIta-te dupa nenea care filme, se vede pe masa bolul cu mormanul de branza si ceva rotocoale de ceapa, si in fata lui ceva carne. Vinul nu se vede in ulcele, ar fi fost si culmea, am fi plecat toti pe mai multe carari :P

Mamiţuni spunea...

Interesant la voi acolo, la muzeu!

ioana spunea...

oare ce meniuri aveau?

Ralu' spunea...

Romanii? Acuma tocmai nu-mi gasesc pliantul luat de la muzeu, da' tin minte ca principala masa era cina, atunci se adunau toti in jurul mesei pe "canapelele" alea ale lor (mancau semiculcati) - doamne, cum vorbesc, da' chiar nu gasesc pliantul acuma... si mancau mai imbelsugat. Dimineata mancau resturile de la cina, iar la pranz subtirel, o paine, o maslina. Aia bogati mancau in fiecare zi carne, ceilalti mai raruc, da' mai sanatos :D

Ralu' spunea...

Mamituno, astia au ceva cu tine, te-au bagat la spam...