miercuri, 2 decembrie 2009

Prima noapte

Nu, doamnelor şi domnilor, staţi liniştiţi, nu e vorba de prima noapte dormită cap-coadă (deşi, dacă e să fiu cinstită până la capăt, trebuie să recunosc că în primele şase luni am avut parte de multe nopţi dormite bine; însă de-atunci încoace recuperează cu prisosinţă - chiar puţin cam prea de tot, dacă e să mă întrebaţi pe mine).

Nu, e vorba că mi-am luat în sfârşit inima în dinţi şi nu i-am mai pus scutecul la culcare. E un fel de primă noapte pentru mine, deoarece, dacă ar fi fost după ea, abandonarea scutecului s-ar fi produs acum multă vreme. Deh, mama grea de cap şi cu gândul (greşit) la schimbatul patului în miez de noapte....

Am avut parte de un toilet training armonios de tot, de fapt n-a fost deloc training, a fost toilet şi gata :). Oliţa i-am luat-o pe la opt luni, cu gândul la EC. Gându' a rămas undeva în adâncul minţii mele, nu s-a concretizat, însă oliţa fost prilej de mare distracţie pentru luni bune. Cine mai avea pălărie aşa şmecheră, ai? Mă gândeam cu destulă neplăcere şi la ştersul parchetului/covoarelor de câteva ori pe zi... aşa că am amânat procedura.

Noroc însă că în mai ne-am mutat la curte... gata cu bau-baul cu parchetul, puteam sta afara toata ziua, iarba nu trebuie ştearsă ;). Aşa că am intrat în rezerva masivă de chiloţei şi i-am pus la treabă. La început îi uda şi se uita să vadă ce se întâmplă, părea destul de interesată de proces. Îi schimbam la fiecare pişu şi-i aduceam aminte că-mi poate spune când vrea să facă, să nu mai ude chiloţii.

Pe la inceputul lui iunie mi-a venit ideea să resuscitez oliţa, să văd dacă o poate folosi şi în scopul în care a fost făcută, nu doar de jucărie. I-am arătat-o, i-am spus la ce foloseşte şi am rămas mască peste vreo două ore când a cerut să facă pişu la oliţă. Am pus-o şi a chiar făcut. De-atunci încolo a folosit când oliţa, când reductorul cu mare succes - cu mici accidente când era prea prinsă de ceva.

Prin august deja nu se mai întâmpla cu zilele să aibă accidente. Aşa că ziua stătea fără scutec, îi punem unul doar la somnul de prânz şi cel de noapte, încă nu ajunsese să se trezească pentru pişu. Dar de mai bine de două luni încoace scutecele astea i le-am pus chiar degeaba. Nici nu mai ţin minte ultimul scutec ud... aşa că am decis că nu mai e cazul (ceea ce ea bine-nţeles că încerca să-mi spună de ceva vreme, dar noh...). De-acuma gata! O să dăm rezerva de scutece cuiva care le mai foloseşte încă, noi avem fetiţa mare deja :).

9 comentarii:

Mamiţuni spunea...

Aha. (notez in timp ce-ti citesc postarea).
Deci asa se face!
Multu :))

alina spunea...

grozav. sper sa va prindem din urma cat de curand!
felicitari! :)

Anonim spunea...

Felicitari, Alla, la cat mai multe progrese!! Si eu am fost super-norocoasa cu S. ... a mers mult mai usor decat imi imaginam eu ca se face cu eliminatul pampersului.

somnorici spunea...

Felicitari, Alla!!!

Loredana I. spunea...

ce faina-i povestea voastra cu pampersi...sau mai degraba, fara ei...:)))
mai, si noi avem mari probleme cu olita...deocamdata e doar decor...si marc are un an si trei luni, lumea ma bate la cap, eu n-am timp si rabdare de asta, n-o fi sfarsitul lumii, nu???
felicitari pentru fata mare a lui mami!

Ralu' spunea...

Multumim, multumim...da' pana la urma e meritul (daca asa se zice) ei :)
@Loredana: cu siguranta o sa foloseasca olita cand o sa fie pregatit, nu te lua dupa ce se asteapta lumea ;)
Noaptea trecuta, dupa ce am dat pachetul de scutece, a facut un pisu in pat :)) Primul pisu la care nu se trezeste de saptamani bune, draga de ea. Ii drept ca a mormait ea ceva, dar probabil era prea adancita in vis.

adra_bell spunea...

Felicitari Alla! Am lasat-o si eu asta-vara pe miss fara pampers si a reusit doar sa imputa covorul:))

Ralu' spunea...

:))) Stiu ca pentru tine nu-i de ras, imi inchipui cam cum a fost. De aia sunt eu foarte bucuroasa c-am avut ocazia sa ne petrecem vara in curte, am salvat covoarele si neuronii :)

Sabina Ulubeanu spunea...

la noi olita e deocamdata palarie:)
se aseaza pe closet, da nu face nimica...si cand vrea pipi....da jos scutecu si face pe parchet:D
dar acuma na, sanatosi sa fim, n-am putere de toilet training:D