duminică, 30 ianuarie 2011

Feedback, frate!

Mă super-enervează obiceiul alor noştri să nu dea feedback, nici măcar când e cerut (mă refer acuma la poporul ăsta minunat; nu mă îndoiesc că şi la alţii s-o fi întâlnind problema, dar întrucât cu alţii nu prea am contacte, mă mulţumesc să fac referire la românaşi; pe care, da, acum îi bag în aceeaşi oală, că-s supărată :D).

Cât de greu, e, frate, să-ţi setezi mailul să trimită un răspuns automat, dacă te dor degetele să tastezi singur ceva? În cele îndată nouă luni de când îmi caut de lucru am trimis cel puţin o sută de CV-uri. Ia să vedem, ghiciţi câţi potenţiali angajatori au catadicsit să răspundă (măcar cu mesajul ăla automat de care ziceam mai sus, un "mulţumim, vă contactăm noi dacă-i cazul)? Unul! Şi e vorba de unul care a primit sute de CV-uri, dar şi-a găsit timp să-mi dea un feedback.

Cât timp am lucrat în domeniul resurselor umane, n-am lăsat un singur candidat în voia soartei; mereu i-am anunţat dacă au trecut de prima selecţie sau nu. Şi da, uneori aveam de anunţat mulţi. Dar e de bun simţ să-i spui omului dacă e cazul să mai spere sau nu. Din păcate, bunul simţ cam lipseşte în cazul celor mai mulţi angajatori. Mai ales că e criză, doritori sunt...de ce să-şi bată capul?

Dar nu de la asta mă pornisem. Mă rog, nu neaparat. Când am citit povestea Bogdanei, întâi m-a pufnit râsul de absurdul situaţiei. Apoi m-a apucat enervarea, că doar am mai dat şi eu peste aberanţi dintr-ăştia. Povestea mea nu-i chiar aşa de top, doar că e frustrantă şi mâncătoare de neuroni.

Prin vară am descoperit nişte fete faine care aduceau de departe tot felul de bunătăţi greu de găsit pe-aici, în special pentru doritorii de hrană crudă (şi organică). Între timp şi-au deschis şi un magazin, Casa Rawz (link nu pun, că n-am chef să le mai fac reclamă). Am comandat de la ele unt de cacao, comanda a venit relativ repede (mă rog, au fost acolo nişte întârzieri în comunicare, dar mai bine mai târziu decât niciodată, cum a fost cazul acum).

La începutul lui ianuarie am mai făcut la ele o comandă. Tot unt de cacao, că-l folosesc des şi-l găsesc rar :D. Ei bine, de data asta nimic. Nici un mail de răspuns, nici o veste dacă mai au pe stoc unt sau nu. La vreo două săptămâni după, am scris să întreb de soarta comenzii. Din nou, nici un răspuns. Zilele trecute i-am scris doamnei Lăzărescu, exprimându-mi părerea de rău că se poartă aşa cu clienţii. La început păreau super drăguţe, au un blog fain cu tot felul de reţete şi idei pentru raw-işti. Probabil însă doar pentru unii :D Restul nu contează. Mi se pare trist că o asemenea atitudine de auto-suficienţă şi lipsă de respect a ajuns şi la micii comercianţi, ăştia care teoretic au nevoie de fiecare client să supravieţuiască, mai ales în condiţiile de azi. Sau no, poate că între timp s-au dezvoltat atât de tare, încât îşi permit să se poarte după dispoziţia de moment. Păcat :(.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Ralu,poate mor(ca si mine)langa casuta de email.Da cred ca macar ar putea apela la telefon...asa,de bun simt.M
ps:poate ma inveti si pe mine cum sa nu mai fiu anoniom:)

Ralu' spunea...

:)) Tu esti o draguta! Da' sa stii ca se pricep la folosit emailul. Si scriu pe blog. Si fac cate si mai cate. Mai puitn sa raspunda oamenilor :D
Te invat, numai sa ajungem acasa :)

eu Caleb spunea...

Dac-am vazut 'feedback' in titlu am crezut ca nu primesti destule cometarii pe blog si m-am simtit vinovat.

Da vad ca e vorba despre businessurile generate de tanara noastra democratie. Vorba lu Cassa Loco, 'foaie verde de tarhon, amu îs sî eu patron'. Mi-am facut siteu asta, orasulcopiilor.ro si cred ca am nevoie de redactori sa descrie locurile si evenimentele unde pot merge copiii.

Mie vrei sa imi faci reclama?

adelle spunea...

Eu am primit pachetul de la Rawz, dar raspuns la email tot nu am primit. Si unele produse nu erau in pachet, si factura nu am primit si nu stiu ce si cat a fost etc etc.
Deci, da, dezamagitoare experienta cu Rwz. Eu am fost si la restaurant si nu am fost prea incantata. Mancarea da era buna insa servirea, eram singura masa ocupata si abia venea la noi, abia vorbeau, trebuia sa ii trag de limba sa imi spuna ce au in meniu.

Ralu' spunea...

@M: pai cum e asta, crezi ca ai nevoie? :P ori ai, ori nu :) Banner ai? :)

@Adelle: chiar e pacat. Pentru ca era o chestie altfel si avea potential. Las' ca acuma sunt biobunatatile Oliviei online :)

Vavi spunea...

Mdah, am fost mai demuuuult, acu' 4 sau 5 ani la interviu la unul. Nu conteaza ce si cum, dar urma sa ma anunte! ... da ... mi.am gasit altceva de lucru si dupa 5 luni ma suna daca ma mai intereseaza? ... NORMAL CA NU! cand ai nevoie de mine sunt bun nu? hai du.te.n )"(". Altul la fel, ma suna el sa ne intalnim are nevoie urgenta de om de incredere abureli. Peste o luna, v-ar mai interesa? Nu. Nu m-ar mai interesa, imi provoci greata la revedere. Asa ca ... o sa te caute ei cand o sa li se scoale ca duc lipsa ...

Ralu' spunea...

Ca bine zici, acu m-au cautat unii de acum vreo doua luni. Cu o oferta de aia clasica: muncesti cat mai mult pe bani cat mai putini :D Din pacate n-am cum sa ma duc acuma sa prestez 70 de ore pe saptamana :(