miercuri, 13 februarie 2013

În jungla oraşului

În ianuarie a ajuns şi în Baia Mare o expoziţie de reptile. Ştiam că Alla va fi încântată, aşa că într-o zi după cursul de engleză a dus-o Dragoş la expoziţie. Evident, a venit acasă cerând să-i cumpărăm un şarpe :D (it's not going to happen soon).

Expoziţia a fost interesantă încă de la intrare, deoarece laptopul fetei care vindea biletele avea carcasă cu Jack din Nightmare before Christmas :)), Alla fiind deosebit de încântată de asta (şi fata fiind deosebit de încântată că ştie Alla de Jack).

Mi-au povestit amândoi despre cât de frumoase (...) erau exponatele - tarantule, şerpi veninoşi şi neveninoşi, un miriapod uriaş şi diverşi gândaci de vreo 10 cm (brrrr). Alla s-a mândrit cu faptul c-a ţinut în mână un şarpe catifelat, roşu cu alb şi a insistat întreaga dupămasă că vrea şi ea un şarpe sau măcar o tarantulă, ceva.

Ieri m-a convins şi pe mine să merg cu ea la expoziţie (deşi reptilele nu-s tocmai animalele mele preferate). Daaaaar...n-a fost rău :). Am văzut animale interesante, un crab arlechin foarte frumos, un caiman mic, un scorpion, tarantule şi câţiva şerpi. Un terariu era liber şi Alla a vrut să ştie de ce nu-i nimic acolo. Băieţii cu expoziţia i-au spus că pregătesc terariul pentru un piton, aşteaptă să aducă cineva nişte crengi, să-i creeze condiţii. Apoi i-au arătat şarpele, dacă au văzut-o aşa interesată. Era o femelă de piton, un pui încă; Alla a fost mega încântată, a petrecut vreo 10 minute punând întrebări despre şarpe. Băieţii au fost foarte de treabă, au avut răbdare şi i-au răspuns la toate întrebările (eram doar noi acolo atunci).

Las pozele acum, că altceva nu mai am de zis :)
A, ba da: expoziţia mai ţine până sâmbătă, sigur le-ar plăcea copiilor, aşa că dacă sunteţi din Baia Mare mergeţi cu ei.







4 comentarii:

Augustin Moga spunea...

Văd că merge și la guler, pitonu', nu doar la poșetă... :)

V-ar prinde bine fo' două-trei săptămâni la Smithsonian Institute. Ar învăța Alla (probabil nu numai ea) mai multe decât în câțiva ani de școală...

Ralu' spunea...

Nu zici tu rau :)
Pana sa ajungem acolo, prindem de unde putem, ca vad ca, daca vrem, gasim cate ceva.

Strumful spunea...

Am o frica de serpi, o mega frica, incerc sa nu o dau si Iuliei, insa la acvariu mereu evit zona cu tarantule si serpi.

Ralu' spunea...

Si eu credeam ca am, dar pana acum n-am avut ocazia sa ma apropii de serpi vii; si am sfarsit atingand pitonul, la insistentele Allei, n-a fost asa de rau :)