sâmbătă, 26 martie 2011

Recomandare (din toata inima si din toti neuronii inca la datorie)

Fara diacritice, sorry, da' aici n-am (si sa ma apuc de insert symbol nu pot).  Ieri am inceput sa citesc o carte mi-nu-na-ta, Conjuratia imbecililor, de John Kennedy Toole. Pe domnu' asta l-a convins maica-sa ca-i un geniu, drept pentru care dupa ce manuscrisul i-a fost respins a cazut in butoiul cu melancolie si s-a sinucis. Pacat, ca dupa ce maica-sa s-a straduit sa-i fie totusi publicata cartea, a castigat premiul Pulitzer (in '81). Judecand dupa C. i., cred ca ar mai fi putut scrie mult si bine.

Dar revenind, cartea asta e una pe care o recomand din tot sufletul. E-asa fain scrisa si personajele-s asa de reale si fantastic-absurde totodata, ca-mi place de mor. E drept ca am citit abia vreo 100 de pagini, dar clar a intrat in topul meu personal, la loc de mare cinste, alaturi de cartea de care scriam aici (si tare mi-ar placea sa mai dau de oameni care-o stiu; nu tu, Lari, de tine stiu c-o stii :P). Imi place asa de mult incat trebuie sa mi-o cumpar. Am luat-o de la biblioteca, dar sunt sigura ca o sa dau de ea prin ceva anticariate. Nu spun despre ce-i, spun doar ca merita s-o cititi. Eu ma intorc acum la ea. Alla doarme (a adormit cu bunica, nici prin gand nu i-a trecut sa doarma cu mine; am venit azi la Coruia s-o vedem si ne-a intampinat cu "da' voi plecati, nu?" :D).

5 comentarii:

Doamna Bufnita spunea...

Am primit cartea de ziua mea, acum vreo 15 ani si de atunci am tot citit-o si rascitit-o. Ignatius rules :D!
Vezi ca a scos-o Polirom-ul (http://www.polirom.ro/catalog/carte/conjuratia-imbecililor-2001/)si e inca in stoc. Eu o am de la Nemira.
Acum citesc o carte din colectia scoasa de Cotidianul, dar pun Conjuratia la vedere, caci mi-ai facut pofta :).

Doamna Bufnita spunea...

Imi place ca esti mai vesela si mai cu chef de viata si de scris :).

Laliq spunea...

hihi! revolverele! tu, io una n-am mai dat peste nimeni care s-o fi citit, da mai sap, poate poate! acuma mi-ai facut pofta de umblat prin anticariate, da n-am vreme (ura!). o sa caut conjuratia asta daca zici ca-i asa buna, te anunt cind ;) (intre timp am 5 carti incepute si n-am voie la a sasea pina nu gat una - asa ca mai ai rabdare :))) pup!

Ralu' spunea...

@SDM: am gasit-o pe elefant.ro, e pe wishlist, sper s-o iau in curand, merci :)

@Lari: care cinci, unde cinci? Faine cinci?

Anca spunea...

E una din cartile mele preferate.
Te remonteaza oricand ca soldatul Svejk si altele.e un fel de igiena mentala la indemana