duminică, 9 ianuarie 2011

La dentist

Ieri a fost ziua cea mare, pregătită de multe luni, poate că şi de-un an, de când am început s-o luăm pe Alla cu noi la dentist. Acum aproximativ un an am observat că are o carie (care între timp s-a adâncit şi s-a mărit :( ) însă n-aveam ce să facem atunci. Între timp au mai apărut două mititele, însă de ieri una e deja rezolvată :)

După o doză de filmuleţe instructive văzute pe youtube, desigur, ieri am mers la dentist. Programarea am făcut-o miercuri, şi de-atunci Alla ne tot întreba: "azi e sâmbătă? azi mergem la Emese?". Intenţionam să fie o vizită pregătitoare, în care Alla să se (re)familiarizeze cu atmosfera de "la dentist", însă ne-am schimbat planurile pe parcurs, în acord cu dorinţele "pacientei".

Am fost foarte aproape să lăsăm totul baltă pentru că vineri noaptea Alla a avut febra (deşi era taaare vioaie şi entuziasmată că "wow, mâine mergem la Emese!")

Pentru că era sâmbătă, am fost singuri în cabinet (de fapt de asta ne-a şi programat sâmbătă, să avem timp de joacă). Am început cu aproximativ 40 de minute de explorat instrumentele şi de jucat cu scaunul. Atracţia zilei a fost chiuveta mică, îi plăcea mult să tot umple paharul cu apă şi apoi să-l goloească cu aspiratorul pentru salivă :D

După ce a văzut cum gâdilă frezele degeţelele, a fost de acord să încerce "periuţa" de dinţi. Fiind deja obişnuită cu spălatul pe dinţi (şi mare amatoare de pastă :D), ăsta a fost un pas bun pentru a vedea cam care-i senzaţia când îţi bâzâie ceva în gură. N-a fost impresionată neplăcut, aşa că n-a fost mult până să-i propunem şi freza, pe care de altfel şi-a ales-o singură :).

A fost incredibil de cooperantă şi răbdătoare, mai ales că erau senzaţii cu totul noi pentru ea. I-a curăţat şi plombat una din cariile mici. Bine-nţeles că a ajutat foarte mult şi faptul că Emese e o drăguţă şi-o finuţă care a lăsat-o să se joace în voie şi i-a explicat ce face fiecare instrument în parte. Aşa că dacă aveţi de mers cu copilu' la dentist, noi o recomandăm din toată inima :)

Miercuri avem programare pentru restul. Dacă e la fel ca ieri, aleluia!
Avem şi filmuleţe, doar nu era să lăsăm nedocumentată ditamai experienţa :)


14 comentarii:

Marillys spunea...

Ma bucur pentru voi, e un pas mare pentru Alla si un pas si mai mare pentru voi parintii( ma gandesc ca ati avut emotii mai mari decat ea).

Ralu' spunea...

Am avut, am avut. Eu ma tot gandeam cum o fi daca se apuca sa inchida gura in timp ce-s instrumentele alea inauntru. Se pare ca stie ea bine cum sa ne surprinda :)

RA spunea...

:) felicitari pentru asa o dentista, e imp. mai ales acum :) ce sa mai spun de Alla :X.
poate linistita sa stea cu Aditu la un suc de morcovi sa schimbe impresii de la dentist :))

A. G. spunea...

Sunt impresionata. M am uitat la filmulete cu sufletul la gura :) Bravo Alla si bravo voua!Si dentista e bestiala. O sa folosesc filmuletele voastre sa vad ce parere are zana. Pana acum nu m am gandit ca vine si momentul asta. Ma gandeam ca spalatul pe dinti e suficient la doi ani :)) stupid me. Merci muult

Augustin Moga spunea...

Mişto! Emese ar trebui să pună clipurile astea două să ruleze non-stop în camera de-aşteptare. :-)

Mi-a plăcut atitudinea Allei; se simte-n ea curiozitatea amestecată cu puţină teamă.

Şi mi-a mai plăcut accentul vorbitorilor...

Ralu' spunea...

@Ralu: daca-i de servit ceva, Alla cu placere, oricand, oriunde :D

@Alina: va tin pumnii! Nu stii niciodata cand decid astia mici sa te surprinda :)

@Augustin: ii propunem, numa' sa-i fie gata cabinetul, acum e in chirie o vreme. Alla a fost tare dulce la inceput, s-a urcat pe scaun si si-a pus ambele maini pe gura :)) Se mai juca cu ceva, cand punea Emese mana pe cate-un instrument, mainile hop inapoi pe gura :))

Anonim spunea...

Apoi pe mine m-a lasat cu gura cascata!eu personal,nu o vad nici pe mara pe acolo....

Ralu' spunea...

Nu fi asa sigura! Cred ca s-ar distra si Mara, le lasam impreuna cu Emese ;) (oricum nu-i mult mai mare decat ele :)) ).

Anonim spunea...

Wooow, am vazut de doua ori filmele si inca nu pot sa cred ca asa ceva exista cu adevarat! Peste doua ore am o programare la dentist, de care ma tem cumplit. Am sa mi-o tot imaginez pe emese spunand "Esti foarte curajoasa!" iar la sfarsit o sa cer sa vad desenele alea frumoase. Si da, am un pic peste 30 de anisori.

Ralu' spunea...

Multa bafta! Nu-i asa groaznic. Nici mie nu-mi place deloc la dentist, dar de cand cu Alla m-am mai relaxat si eu. Cred ca trebuie sa ne jucam un pic inainte :D

Anonim spunea...

un medic dentist trebuie sa poarte masca si manusi,chiar daca lucreaza cu un copil,si nu cu un adult...

Ralu' spunea...

La a doua intalnire a purtat. Prima data ne-am dus pentru a familizariza copilul cu cabinetul si instrumentele. Daca ea a hotarat sa o lase pe E. sa-i lucreze, am preferat sa o lasam asa (isi dezinfectase mainile inainte, instrumentele erau dezinfectate...).

madi spunea...

O sa folosesc filmuletele voastre ca material informativ pentru david. Noi am ajuns la dentist acum 2 saptamani, a urcat pe scaun, a facut cunostinta cu instrumentele, dar atat. N-a deschis gura cu nici un chip. E adevarat si ca nu a avut ocazia sa ne vada la dentist pana acum. Speram sa nu ne faca probleme prea curand cele 2 carii pe care le are.

Ralu' spunea...

Succes :)
Noi am fost si saptamana trecuta, a fost la fel de cooperanta, ma bucur tare mult ca o sa aiba o relatie normala cu stomatologii :D
Daca nu vrea si nu vrea, haideti aici ;)